Sunday 1 July 2012

Muak dah baca blog barua PR dan balaci BN

Tiada kesudahan...

Perang blog kini semakin menjadi-jadi kini di ruangan maya. Mana taknya, ada yang berpendapat bahawa ini adalah khabar angin. Ada juga yang kata mereka ingin menjatuhkan kerajaan lah bagai. Apa-apa pun, mereka semua ini kebanyakkannya telah ditipu oleh kebanyakkan pemimpin yang mereka sanjungi sendiri.

Kenapa ini semua berlaku? Pernah tak kita selidik apa salah kita dahulu sebelum menuding jari kepada diri kita sendiri? Buat lah SWOT analysis dahulu sebelum serang orang lain.

Tidak percaya? Kita lihat sendiri seperti blog-blog ditulis oleh barua PR dan balaci BN seperti ISA, Ronasina, Omak Kau!!!, Anak Sungai Derhaka, GAP dan beberapa blog yang lain tidak dapat disebut kerana malas tahap dewa. Pointnya disini adalah sama. Masing-masing kutuk parti lawan dan dalam masa yang sama apa yang mereka ingin buktikan?

Kutu-kutu barhak ini macam bercakap dengan cermin. Penulisan penuh emosi dan kadang kala boleh mencelarukan minda pembaca.

Apa kata kita buka mata, buka telinga dan buka minda masing-masing. Tengok pada satu sudut yang lain. Tengok dari sudut perspektif yang berbeza. Cuba baca blog ketua-ketua mereka. langsung tak sama. Walaupun ada sedikit persamaan dari segi emosional tapi sebloleh-bolehnya mereka hendak mengurangkannya.

Contohnya blog TGNA, TDMM, DSAI. Adakah betul-betul mereka yang menulis blog ini atau admin yang diarahkan untuk meng-update-kan blog-blog ini itu tidak dapat dipasti kesahihannya 100%. Pemerhatian disini adalah berdasarkan kualiti dan isi penulisan itu sendiri. Tersusun dan kemas. Ada isi dan mudah difahami.

Apa yang blog blog barua PR dan balaci BN tulis tu menyentuh isu-isu sensitif dan ada yang melibatkan perkauman. Sememangnya tidak boleh sentuh isu perkauman dari segi apa pun. Ah, apa pedulik itu semua. sedangkan ada sahaja blogger tulis mengkritik kerabat diraja tidak ditahan, inikan pula yang tulis pasal perkauman. Well, PDRM pun dah tak terbendung kes-kes jenayah fiskal ni, inikan pula nak sentuh blogger?

Siapa blogger yang dimaksudkan? Ni la dia Syed Abdullah Hussein Al-Attas atau lebih dikenali sebagai UncleSeekers

Ahahahahaha!

Apa-apa pun, tiada siapa akan tahu kewujudan blog kerdil di alam maya yang luas ni. Kebebasan untuk bersuara digunakan sehingga maksimum.

0 expression:

Post a Comment