Sunday 8 July 2012

Kebenaran tidak akan tidur (ayat papazolla)

Opps... Mintak maaf la sebab post lepas sentuh pasal kekebalan UncleSeekers tau tau dah kena cekup.

Kat Malaysian Digest keluar cerita pasal respon ayah UncleSeekers. Haish! Macam macam la sekarang ni.

"Berani kerana benar"

Ni lah yang antara ayat dalam artikel tu. Ini merujuk kepada apa yang berlaku keatas UncleSeekers sekarang kata ayahnya. Diorang tak heran pun anaknya macam tu sebabnya dia tahu apa yang dia buat. Bukan budak-budak lagi kot. Dah layak jadi bapak budak dah pun.

Tapi UncleSeekers terlalu extrim sangat gayanya dan pihak yang terkena pun nampak gayanya macam paranoid. Ada juga sumber khabar angin yang tidak sahih ceritanya cakap yang UncleSeekers ni cabar pihak terbabit untuk membuktikan kepalsuan apa yang ditulisnya.



Berani gilo.

Oh yea. Hari ni aku menulis terpaksa juga menggunakan kata ganti nama 'aku' sebab aku menulis ni 100% dari pengalaman dan kajian sendiri. Sejauh mana benarannya, kupaslah sendiri.

Aku tanya mak aku pasal kes UncleSeekers (US) ni. Dia punya jawapan membuatkan aku rasa terkejut jugalah. Jawapan dia berdasarkan kenalan, saudara-mara dan kerana telah menetap di Johor selama 23 tahun. Aku tanya pasal isu Tengku Yem.

Apa yang diceritakan oleh US tu BETUL. Yang mana sewaktu usia mudanya lebih extrim dari anaknya sekarang, Tengku Is. Teguk arak, berfoya-foya dan macam-macam lagilah yang teruk. Nasib baik Tengku Yim bertemu jodoh dengan permaisuri Johor sekarang dan aktiviti maksiat beliau berhenti secara perlahan-lahan.

Aku faham apa yang hendak disampaikan kepada pembaca blog US. US sebenarnya nak bagi rakyat-rakyat sedar apa yang rakyat Johor sanjungi itu hanya manusia biasa. US pun sebenarnya berniat untuk membebaskan Kamal Hisham. Tapi dari satu ke satu misteri diungkap.

Sekarang yang aku pelik, ape pasal pulak lah timbul isu US isap dadah? Ape ingat kami rakyat peduli semua tu? Hauk weei!

Menurut blog C++ yang US ni dibelasah dalam lokap. Itu hanya khabar angin. Hanya yak bebal je yang percaya benda ni 100%.

Aku rasa kes US ni ada konspirasi dibuat. Kenapa konspirasi? Sebabnya kes ni kes profil tinggi melibatkan raja dan orang-orang kenamaan. Gilo. Duit, semua sebab duit. Ada duit, mulakan perang pun boleh.



Tuntasnya, tak payah lah ungkit kisah-kisah lama. Masa silam Khalifah Umar sebelum memeluk Islam, para sahabat lain pun tak canang satu dunia. Dia (Tengku Yem) dah berubah, biarlah. Betulkan apa yang tidak sekarang. Macam US kritik mufti, Tengku Is dan sekutu-sekutunya. Itu bagus. Mana yang bagus kita ikut, yang buruk jadikan tauladan. Kita tunggu jelah apa hasil siasatan PDRM. Moga-moga kebenaran yang menang.

0 expression:

Post a Comment