Thursday 2 August 2012

Rafizi vs The Law

Media arus perdana kini banyak menyiarkan cerita yang berat sebelah. Berat sebelah punya cerita ni bukan baru, dari zaman Tun Dr. M pun dah banyak. Press freedom macam gampang.

Ramai tahu saudara Rafizi dah kena tahan dibawah akta BAFIA sebab bocorkan maklumat mengenai NFC. Tapi tak lama lepas tu website NFC kena hack.

Now NFC stands for, Nation For Cow



Menurut anak sungai derhaka, kumpulan yang menggelar diri mereka SGP Cyber Army bertanggungjawab atas penggodaman yang bertujuan untuk membuka mata seluruh rakyat Malaysia mengenai menyelewengan kerajaan.

Penyelewengan bukan sebarangan punya penyelewengan katanya, double standard, penguatkuasa yang tidak berintegriti ketika bertugas dan macam-macam kiasan dan tuduhan yang ramai tidak tahu mungkin kerana dihidup dalam penipuan media arus perdana kot.

Apalah yang kita boleh buat kerana kalau kita tegur dikatakan fitnah, tak ditegur dikatakan tuli. Kita tak boleh nak lemparkan tuduhan sebarangan tanpa bukti kukuh dan sahih. Sejauh mana kebenaran dalam kes NFC ni? Kita biarkan sahaja pihak berwajib menjalan tugas mereka. Tetapi, kalau ikutkan penguatkuasa pun kadang kala tidak menjalankan tanggungjawab mereka dengan sempurna. Betulkah?

Boleh jadi kita takkan tahu 100% kebenaran kes NFC dan Rafizi ni. Mungkin telah ditutup semata-mata menjaga sesuatu pihak atau memang apa yang diceritakan dalam media kini itulah kebenarannya??...

Bolehkah PDRM, SPRM dan sekutunya dipercayai? Banyak kes-kes melibatkan orang-orang kenaaman didiamkan. Contohnya seperti kes Khir Toyo. Apesal beliau tidak disumbatkan dalam penjara kerana kes rasuah dulu? Kenapa beliau bebas? Mungkin kerana jasa-jasa beliau semasa mentadbir kerajaan negeri Selangor?

Banyak persoalan boleh dikorek lagi dari 1 kes melibatkan 1 kes yang lain.

PS: Aku tengok kerajaan makin goyah kepimpinan parti komponennya dan pembangkang pula terpaksa bersatu dalam kumpulan Pakatan Rakyat walaupun lain-lain perjuangan semata-mata nak jatuhkan BN. Realitinya Malaysia jadi macam ni sebab penjajah letak nilai ras-ras lebih utama berbanding agama. Mangsanya kita. BODOH!

Gambar dari ASD

0 expression:

Post a Comment